0120F04E-2DDD-48B5-829D-0DF4440BC27C

02 feb NETTVERKSDAGEN – REGIONENS MØTEPLASS


Med over hundre samarbeidspartnere og mer enn 200 deltakere, og med gode innspill og skryt fra en inspirerende ordfører Lene Conradi og andre foredragsholdere – ja da var standarden på Frisk Askers nettverksdag 2018 satt.

Tekst: Stein Halvorsen/Foto: Thea Amanda Loktu og Fredrick Bråten Haugland

– Først og fremst vil jeg berømme Frisk Asker for å ha etablert denne møteplassen som nettverksdagen er – en møteplass mellom kultur, idrett og næringsliv. Jeg har inntrykk av at det kan være vanskelig å få til slike initiativ i vår region. Da er det ekstra hyggelig og inspirerende å se at dere lykkes, innledet ordføreren da hun snakket til nettverksdeltagerne og la raskt til:

– At initiativtageren her ikke er næringslivet, men idretten selv, synes jeg er ekstra spennende. At dere bidrar til nettverk næringslivet imellom bevisstgjør og synliggjør lokale muligheter som dette nettverket åpenbart gjør, er prisverdig og inspirerende.

 

804426DD-BEC3-42D5-8167-EA5B1F3DDC78

 

Det er en styrke å være i et større nettverk, og viktig å bruke hverandre – Ordfører Lene Conradi

 

NASJONAL MERKEVARE

Denne gangen var Frisk Askers nettverksdag 2018 lagt til lokalene til Asker Treningssenter i Lensmannslia. I tillegg hadde klubben invitert ulike foredragsholdere med ulike temaer.

Først ut var Frisk Asker selv, representert ved styreformann Øystein Hærem og markedssjef Fredrick Bråten Haugland. Tema for dagen: Idrett og næringsliv.

– Vi er i mulighetenes kommune. Gleden med å lykkes sammen med næringslivet er drivkraften vår. Det handler om å være profesjonelle, rause og være lagspillere, sa blant annet styreformannen.

Markedssjefen kunne opplyse forsamlingen om at Frisk Asker nå er landets 37. største sponsorobjekt.

– Sammen med dere har vi blitt en nasjonal merkevare, sa markedssjefen stolt og la til:

– Idretten og næringslivet har mye å lære av hverandre. Det som er viktig, er evnen og viljen til omstilling. Det er dem som er vinnere.

 

Nettverksdag2018-2

 

ASKERS FLAGGSKIP

Lene Conradi la blant annet til i sitt innlegg:

– Det er en styrke å være i et større nettverk, og viktig å bruke hverandre. Nå skal vi få enda flere å spille på med nye og større Asker. Jeg er sikker på at dere vil gå foran også her.

– I alle fall har Frisk Asker en unik sjanse til å få enda flere supportere og tilskuere – for Frisk er og vil bli Askers flaggskip som vi er veldig stolt av.

– En møteplass som forener – på tvers av alder og bakgrunn – blir også ny arena for isidretten som skal stå ferdig i 2021 på Risenga. Og i dette prosjektet spiller vi på hverandre med tett samarbeid mellom kommunen og brukergruppen. Takk til Frisk Asker for engasjementet dere legger inn i planleggingen gjennom å sitte i styringsgruppen.

 

ROLLE I LOKALSAMFUNNET

Deretter fulgte kommunikasjonsdirektør i Accenture og OL-kommentator for Europsport (og tidligere NRK-journalist) Øystein Ingdahl med sitt foredrag: “Hva er verdien av idrett i en stadig mer digital verden?”.

Øystein Ingdahl

Øystein Ingdahl

– Dere som er her har skjønt det! Dere har på vegne av bedriften dere representerer tatt et aktivt valg om å samarbeide med en av de sterkeste merkevarene i det som er den nest største publikumsidretten i Norge.

– En idrett som opplever vekst i tilskuere, økt eksponering på TV, et bra omdømme og økte inntekter. Og en idrett som har forbilder og ambassadører som for eksempel den tidligere Frisk-spilleren og nåværende NHL-spilleren Mats Zuccarello og Frisk representert med OL-spillerne Anders Bastiansen og Henrik Ødegaard.

– Dere som er her har valgt å identifisere dere med en idrett og en klubb som betyr mye for mange, og gjennom samarbeid med Frisk Asker er dere med på oppturer og nedturer.

– Dere kunne ha brukt pengene på en annen markedsføring. Men ved å knytte dere til Frisk Asker, er dere også med på å ta en viktig og potensielt synlig rolle i lokalsamfunnet.

 

Nettverksdag2018-3

 

FORNØYDE UTSTILLERE

Vi tok en “stikkprøve” blant de mange samarbeidspartnerne under nettverksdagen for å høre deres erfaring.

– Vi er med på fjerde året, og Asker og Bærum er et interessant nedslagsfelt for oss. Nettverkssamarbeidet kreerer salg og nettverkspartnerne er lojale mot hverandre, sa salgssjef Per Egil Odden i HG Media som innrømmer at han er blitt hockeypunsj i løpet av disse fire årene.

– Vi har vært med i drøye ti år. Nettverket har vokst og har bare blitt bedre og bedre, sier key account manager Østlandet i Riis Bilglass, Karoline Hansen.

– Vi har vært med i to sesonger, og eksponeringen har tatt helt av etter hvert som nettverket har økt. Vi har fått mye igjen på synligheten gjennom Frisk Asker. Det blir helt feil å hoppe av nå, sa avdelingsleder i Norsol Asker, Chris Gravalid.

– Veldig bra oppmøte på nettverksdagen samt mye folk og ikke minst hyggelig. Samholdet i nettverksgruppen er meget bra og vi knytter kontakter på tvers av firmaer. Der ligger suksessen, sa selger i Dekk 1, Truls H. Andersen. Firmaet har vært med helt tilbake til 80-tallet. Imponerende!

– Gjennom nettverket støtter vi Asker lokalt, sa butikksjef hos Dressmann i Asker, Heidi Lykke.

– Vi “luktet på” nettverket før vi gikk inn for to år siden. Vi har bare gode erfaringer og angrer ikke ett sekund. Dessuten bruker vi plassene våre i Askerhallen til kunder – en kjempeopplevelse, sa daglig leder i Premium Forsikring, Magnus Dahlby.

Avslutningsvis fikk forsamlingen to interessante og meningsfylte foredrag på hver sin måte – Petter Uteligger med “52 dager på gata” og Geir Schau med “Fra tjukkas til atlet”.

 

Geir Schau og Petter Uteligger

Geir Schau og Petter Uteligger

 

PS: En oppfordring fra ordføreren:
– Et stort fellesarrangement for den nye kommunen dette året blir “Stafett for livet” i samarbeid med Kreftforeningen. Det skal foregå på ROS Arena i Røyken i august. Jeg inviterer spesielt næringslivet og idretten til å engasjere dere!

Frisk Asker ønsker å takke våre samarbeidspartnere som gjorde det mulig å arrangere denne møteplassen:
Dressmann, Asker Treningssenter, Office Management, Nærbakst, Ringnes, Quality Hotel Leangkollen, Pelican Rouge og Festus Event

Klubben retter også en stor takk til våre sponsorverter og VIP-ansvarlig!

 

Dersom din bedrift ønsker å høre mer om vårt markedsarbeid, så ta kontakt med markedsavdelingen vår:
Fredrick Bråten Haugland, mobil: 932 90 600 eller Mette Sørensen, mobil: 918 25 059

Kommentarer

kommentarer