06 nov SETTER ET SOLID FOTAVTRYKK LOKALT

Hitech Energy selger varme gjennom varmepumper til private hjem og industrien. Men bedriften gir også bort varme, gjennom “Drømmedagen” – et prosjekt som setter barn og ungdom med ulike utfordringer i sentrum.

Tekst: Stein Halvorsen

– Hvis en bedrift har suksess og kan gjøre noe for nærområdet, ja hva er vel bedre enn å sette et solid fotavtrykk lokalt, sier Asker-mannen Magnus Vegheim (42) som i 2008 etablerte Hitech Energy – en totalleverandør av systemer for vannbåren varme og forbruksvann.

I VIP-boksen til høyre vil de heldige få se kamp i Askerhallen.

Foran hver hjemmekamp inviteres åtte barn og ungdommer med ulike utfordringer fra Asker-området til hockeykamp, “Drømmedagen” i Askerhallen, med en fantastisk ramme i VIP-losjen. I tillegg får de servert mat fra Pizzastua og drikke fra Ringnes, samt møte med to av spillerne.

– Kjempehyggelig. Jeg ser at de setter stor pris på det, sier lagkaptein Anders Bastiansen som roser Hitech Energy og Magnus for opplegget.

– Både moro og fantastisk. Det handler også om å gi noe tilbake. Dessuten handler livet om mer enn bare poeng og tabell, supplerer sportslig leder Nicolay Sørensen som berømmer Magnus for initiativet.

– Han bryr seg virkelig om andre mennesker. Jeg tar av meg hatten for ham, legger “Nico” til.

 

 

hitechenergy

 

NYSGJERRIG

Foran denne sesongen inngikk Hitech Energy og Frisk Asker et sponsorsamarbeid. Da hadde imidlertid firmaet akkurat flyttet ut av Asker kommune, til Hole kommune og Buskerud fylke, nærmere bestemt til  Sollihøgda; noen få meter over fylkesgrensen.

Hitech2

Magnus Vegheim – Hitech Energy AS

– Men vi har beholdt postboksadressen i Asker slik at vi fortsatt omtaler oss som Asker-bedrift. Dessuten bor jeg i Asker, smiler Magnus.

Som Asker-unger flest ble det litt lek med hockeykølle og puck som guttunge for Magnus.

– Som svært ung, presiserer han.

Forrige vinter la Magnus merke til at det skjedde ulike ting og aktiviteter i forbindelse med hjemmekampene til Frisk.

– Jeg ble nysgjerrig, snuste litt og diskuterte litt. Ja, jeg kunne godt tenke meg å være aktiv gjennom Frisk og ble invitert til et frokostmøte. Der så jeg flere kjente ansikter.

Dette resulterte i videre i samtaler med klubbens markedssjef Fredrick Bråten Haugland som luftet forslaget om “Drømmedagen”. Prosjektet ble startet opp foran denne sesongen med Hitech Energy som samarbeidspartner.

– Mange av ungdommene er ikke med på idrett, slik at jeg håper dette gir dem mersmak på nettopp det. Dette kan også gi meg mersmak, smiler Magnus lurt som allerede nå har noen tanker på neste sesong.

 

PERSPEKTIV

– Fra spillersiden gir dette oss en veldig positivitet. Et møte med disse ungdommene gir oss en vekker. Ikke alle har de like greit som oss. Det får oss også til å tenke mer på deres hverdag og deres utfordringer, forteller “Basse”.

Anders Bastiansen

Anders Bastiansen

– Selv da vi hadde tapt en kamp, satte de stor pris på å møte oss, smiler lagkapteinen.

– Vi har snakket i spillergruppen om dette. Spillerne ser hva dette betyr for dem. De får også et annet perspektiv på det vi driver på med. Moro og fantastisk, supplerer “Nico”.

 

Du kan lese mer om Hitech Energy på bedriftens hjemmeside: hitechenergy.no.

 

Kjenner du noen som fortjener en drømmedag? Søk HER!

 

Kommentarer

kommentarer